Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Experiential Learning in Marketing Communication Course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A48670" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:48670 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Experiential Learning in Marketing Communication Course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aim of the research presented in this paper is to explore the students understanding and evaluation of results achieved by completing a course focused on experiential learning through live case studies in comparison with learning through mini-case studies with the support of multimedia class tools. The specific aims of the article are to verify the benefits of experiential learning to the students in the area of marketing communication and to find out which competencies were developed by used teaching approaches. Following methods had been used to fullfil the aims: observation, questionnaire, group discussion (for sets of competencies creation), non-parametrical statistical testing (Mann-Whitney test) and also analogy, induction, deduction, specification, abstraction, analysis and synthesis. The paper is supported by the grant project of the Ministry of Education of the Czech Republic No. MSM6046070904 Information and Knowledge Support for Strategic Management.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Experiential Learning in Marketing Communication Course

  • Popis výsledku anglicky

    Aim of the research presented in this paper is to explore the students understanding and evaluation of results achieved by completing a course focused on experiential learning through live case studies in comparison with learning through mini-case studies with the support of multimedia class tools. The specific aims of the article are to verify the benefits of experiential learning to the students in the area of marketing communication and to find out which competencies were developed by used teaching approaches. Following methods had been used to fullfil the aims: observation, questionnaire, group discussion (for sets of competencies creation), non-parametrical statistical testing (Mann-Whitney test) and also analogy, induction, deduction, specification, abstraction, analysis and synthesis. The paper is supported by the grant project of the Ministry of Education of the Czech Republic No. MSM6046070904 Information and Knowledge Support for Strategic Management.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agrarian Perspectives, Proceedings of the 19th International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-213-2123-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    257-264

  • Název nakladatele

    PEF, ČZU v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    14. 8. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000337077600029