Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experience: To Teach or to Reach?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A54769" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:54769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experience: To Teach or to Reach?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Impact of teaching method was already confirmed in many studies. Within the changes in teachers´ attitude comes the question whether the newly adapted teaching methods and techniques are effective or ineffective. Teachers often tend to use teacher-centered learning aproach and learner-centred approach is being forgotten or not used. This study compares three teaching approaches or strategies: case study based learning, experiential learning and mix of both ? case study with experiential exercise. The effectiveness will be shown as managerial competencies development and comparison will be allowed between all measured approaches. The results were statistically tested and compared with others autors´ outcomes.

  • Název v anglickém jazyce

    Experience: To Teach or to Reach?

  • Popis výsledku anglicky

    Impact of teaching method was already confirmed in many studies. Within the changes in teachers´ attitude comes the question whether the newly adapted teaching methods and techniques are effective or ineffective. Teachers often tend to use teacher-centered learning aproach and learner-centred approach is being forgotten or not used. This study compares three teaching approaches or strategies: case study based learning, experiential learning and mix of both ? case study with experiential exercise. The effectiveness will be shown as managerial competencies development and comparison will be allowed between all measured approaches. The results were statistically tested and compared with others autors´ outcomes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference Effeiciency and Responsibility in Education 2012

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    552-562

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku