Experience: To Teach or to Reach?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A54769" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:54769 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experience: To Teach or to Reach?
Popis výsledku v původním jazyce
Impact of teaching method was already confirmed in many studies. Within the changes in teachers´ attitude comes the question whether the newly adapted teaching methods and techniques are effective or ineffective. Teachers often tend to use teacher-centered learning aproach and learner-centred approach is being forgotten or not used. This study compares three teaching approaches or strategies: case study based learning, experiential learning and mix of both ? case study with experiential exercise. The effectiveness will be shown as managerial competencies development and comparison will be allowed between all measured approaches. The results were statistically tested and compared with others autors´ outcomes.
Název v anglickém jazyce
Experience: To Teach or to Reach?
Popis výsledku anglicky
Impact of teaching method was already confirmed in many studies. Within the changes in teachers´ attitude comes the question whether the newly adapted teaching methods and techniques are effective or ineffective. Teachers often tend to use teacher-centered learning aproach and learner-centred approach is being forgotten or not used. This study compares three teaching approaches or strategies: case study based learning, experiential learning and mix of both ? case study with experiential exercise. The effectiveness will be shown as managerial competencies development and comparison will be allowed between all measured approaches. The results were statistically tested and compared with others autors´ outcomes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 9th International Conference Effeiciency and Responsibility in Education 2012
ISBN
978-80-213-2289-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
552-562
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
7. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—