Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strukturované pozorování jako nástroj reflexe výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách z hlediska efektivního využití didaktických médií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA210276K" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A210276K - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ksv.upol.cz/civilia/?page=archiv" target="_blank" >http://ksv.upol.cz/civilia/?page=archiv</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strukturované pozorování jako nástroj reflexe výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách z hlediska efektivního využití didaktických médií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie objasňuje význam strukturovaného pozorování pro reflexi výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách se zaměřením na efektivní využití didaktických médií. Pozornost je věnována mediím vizuálním, audiovizuálním, textovým a grafickým a jejich didakticky strukturované analýze a interpretaci. Autorka předkládá návrhy kritérií, která je možno zařadit do záznamového archu pozorování a která pokrývají široké spektrum aktivit podněcujících vyšší kognitivní operace a kritické myšlení, dále různé vyučovací formy a metody, učební úlohy, produktivní a kreativní činnosti i prvky zážitkového vyučování. Navržený nástroj je možno uplatnit nejen v pregraduální přípravě učitelů v rámci průběžné a souvislé pedagogické praxe, je využitelný také začínajícími učiteli při vstupu do učitelské profese, jejich uvádějícími učiteli, případně pedagogickými pracovníky podílejícími se na řízení konkrétní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Structured observation as a tool for reflection on teaching and learning social science subjects at primary and secondary schools with emphasis on effective use of didactic media

  • Popis výsledku anglicky

    The study explains the significance of structured observation in the reflection on teaching and learning social science subjects at primary and secondary schools, with emphasis on effective use of didactic media. Attention is paid to visual, audiovisual, text and graphic media and their didactically structured analysis and interpretation. The author suggests criteria which can be included into an observation record sheet and which cover a broad spectrum of activities inciting higher cognitive processes and critical thinking, and also other teaching forms and methods, learning tasks, productive and creative activities, and elements of experiential education. The suggested tool is applicable in pre-gradual teacher training as part of continual teaching practice, but can also be used by aspiring teachers who enter the teaching profession, by their mentors, and other educators participating in the day-to-day operation of a particular school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CIVILIA - odborná revue pro didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    4-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus