Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43898384" target="_blank" >RIV/49777513:23420/11:43898384 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je určena učitelům psychologie (stávajícím i budoucím), případně výchovy ke zdraví či jiných příbuzných předmětů, ve kterých jsou psychologická témata součástí vzdělávacích obsahů, pro ně jsou také nabídnuty konkrétní ukázky a náměty pro výuku.Publikace je také určena těm pedagogům, kteří rozumějí požadavku psychodidaktické citlivosti, pro ně může být nabízená publikace inspirací v jejich pedagogické praxi. Ocitáme se v období transformace našeho školství, kdy se realizují zásadní změny ve vzdělávání ve prospěch humanizace školy a celoživotního učení. Psychologický, lépe psychodidaktický přístup řeší určitý paradox současné školy - školy zaměřené na výkon i na osobnostní a sociální rozvoj žáka. Z pohledu psychologie se nabízí otázka, jak může pomoci učitelům při jejich práci, při výuce, aby neztratili ze zorného pole obsah, který se má žák naučit, a zároveň rozvíjeli osobnostní cíle směřující k žákovi. V tomto směru se snaží publikace nabídnout některé náměty k přemýšlení, i
Název v anglickém jazyce
Psychology in education and its psychodidactical aspects
Popis výsledku anglicky
The publication is intended for teachers of psychology (present or future), eventually for teachers of Health Education or other related subjects in which the psychological themes are part of curriculum; for them, the particular illustrations and style of teaching are offered here. The publication is also intended for educators who comprehend request of psycho-didactic sensitiveness; for them, the presented publication could be an inspiration in their teaching practice. We find ourselves in the period of transformation of our education where the fundamental changes in education are realized for the benefit of humanization of school and lifelong learning. Psychological or better yet psycho-didactic approach solves a certain paradox of present day school- school focused on achievement, and on personal and social development of pupils. From the perspective of psychology, the question arises: how it can help teachers in their work, in education, to keep the contents of pupils' point of vi
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-247-2433-1
Počet stran knihy
272
Název nakladatele
Grada Publishing
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—