Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"THINKING SKILL" ? THE MAIN LEARNING TOOL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A50374" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:50374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "THINKING SKILL" ? THE MAIN LEARNING TOOL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The method of teaching with help of four elementary skills - reading, speaking, writing and listening is definitely inconceivable to teaching any foreign language. But automatic answers following the exercise and students? passive memorising does not make speaking language and its learning very natural. This has forced me to find and create the way how to make learners think and realise the point and meaning of learning itself. My paper is about special skill I have tried to apply ? "thinking skill". Ihave chosen it to compliment other four which teacher normally uses when teaching foreign language (reading, speaking, listening skills). At the same time I put "thinking skill" into a role to support and enhance learning process. To find and use some methods how to make students think, make their own opinion and also teach them to apply their own experience to learning process was the main goal of my survey. The methods I have applied were provoking students to think before they learn.

  • Název v anglickém jazyce

    "THINKING SKILL" ? THE MAIN LEARNING TOOL

  • Popis výsledku anglicky

    The method of teaching with help of four elementary skills - reading, speaking, writing and listening is definitely inconceivable to teaching any foreign language. But automatic answers following the exercise and students? passive memorising does not make speaking language and its learning very natural. This has forced me to find and create the way how to make learners think and realise the point and meaning of learning itself. My paper is about special skill I have tried to apply ? "thinking skill". Ihave chosen it to compliment other four which teacher normally uses when teaching foreign language (reading, speaking, listening skills). At the same time I put "thinking skill" into a role to support and enhance learning process. To find and use some methods how to make students think, make their own opinion and also teach them to apply their own experience to learning process was the main goal of my survey. The methods I have applied were provoking students to think before they learn.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2010

  • ISBN

    978-80-213-2084-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, FEM, Department of Systems Engineering

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    10. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000285851000022