Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Listening Comprehension in French Language Teaching – The Situation at Secondary Schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013868" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013868 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2017_11_2.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2017_11_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Listening Comprehension in French Language Teaching – The Situation at Secondary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the standing of listening comprehension in teaching French as a foreign language at secondary schools in the Czech Republic. Its objective is to inform how this aspect is perceived by students and teachers of French; how often, how regularly, and in what form listening is used in lessons; how popular it is with Czech students and their teachers; whether (and if so, what kind of) impact it has on other language skills: reading, writing and speaking. The paper analyses the data gathered during the realized researched via methods of questionnaires and interviews.

  • Název v anglickém jazyce

    Listening Comprehension in French Language Teaching – The Situation at Secondary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the standing of listening comprehension in teaching French as a foreign language at secondary schools in the Czech Republic. Its objective is to inform how this aspect is perceived by students and teachers of French; how often, how regularly, and in what form listening is used in lessons; how popular it is with Czech students and their teachers; whether (and if so, what kind of) impact it has on other language skills: reading, writing and speaking. The paper analyses the data gathered during the realized researched via methods of questionnaires and interviews.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish online journal of educational technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    listopad

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    453-459

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus