Listening Comprehension in French Language Teaching – The Situation at Secondary Schools in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013868" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013868 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tojet.net/special/2017_11_2.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2017_11_2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Listening Comprehension in French Language Teaching – The Situation at Secondary Schools in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the standing of listening comprehension in teaching French as a foreign language at secondary schools in the Czech Republic. Its objective is to inform how this aspect is perceived by students and teachers of French; how often, how regularly, and in what form listening is used in lessons; how popular it is with Czech students and their teachers; whether (and if so, what kind of) impact it has on other language skills: reading, writing and speaking. The paper analyses the data gathered during the realized researched via methods of questionnaires and interviews.
Název v anglickém jazyce
Listening Comprehension in French Language Teaching – The Situation at Secondary Schools in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the standing of listening comprehension in teaching French as a foreign language at secondary schools in the Czech Republic. Its objective is to inform how this aspect is perceived by students and teachers of French; how often, how regularly, and in what form listening is used in lessons; how popular it is with Czech students and their teachers; whether (and if so, what kind of) impact it has on other language skills: reading, writing and speaking. The paper analyses the data gathered during the realized researched via methods of questionnaires and interviews.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish online journal of educational technology
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
listopad
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
453-459
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—