Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Applying Principles of Service Science

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A66734" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:66734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Applying Principles of Service Science

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Service Science, Management, and Engineering (SSME) is a term introduced by IBM to describe Service Science, an interdisciplinary approach to understand, design, and implementation of services systems. These systems represent complex systems in which specific arrangements of people and technologies take actions that provide value for others. More precisely, SSME has been defined as the application of science, management, and engineering disciplines to tasks that one organization beneficially performs for and with another. The objective of this article is to summarize basic fact about SSME. This short review represents base for creating added value of this article. Authors use deduction and synthesize the SSME knowledge to formulate particular suggestions for changes in education process on the Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences, Prague. Employees for service sector need more than one basic specialization. Enterprises need "T-shaped professionals". "T

  • Název v anglickém jazyce

    Applying Principles of Service Science

  • Popis výsledku anglicky

    Service Science, Management, and Engineering (SSME) is a term introduced by IBM to describe Service Science, an interdisciplinary approach to understand, design, and implementation of services systems. These systems represent complex systems in which specific arrangements of people and technologies take actions that provide value for others. More precisely, SSME has been defined as the application of science, management, and engineering disciplines to tasks that one organization beneficially performs for and with another. The objective of this article is to summarize basic fact about SSME. This short review represents base for creating added value of this article. Authors use deduction and synthesize the SSME knowledge to formulate particular suggestions for changes in education process on the Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences, Prague. Employees for service sector need more than one basic specialization. Enterprises need "T-shaped professionals". "T

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agrarian Perspectives, Proceedings of the 19th International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-213-2123-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    373-378

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague, CR

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague, CR

  • Datum konání akce

    14. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000337077600042