Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALÝZA SPOTŘEBITELSKÝCH CEN U KONVENČNÍCH A BIO MLÉČNÝCH VÝROBKŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A50003" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:50003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ANALÝZA SPOTŘEBITELSKÝCH CEN U KONVENČNÍCH A BIO MLÉČNÝCH VÝROBKŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto příspěvku je určení trendu vývoje a následná predikce cen u bílého jogurtu a mléka v konvenční a biokvalitě. Vzhledem k neustálému vývoji cen v čase je cílem také posoudit vhodnost použití metody analýzy časových řad průměrných dvouměsíčníchspotřebitelských cen k dalším cenovým predikcím. Sledovány jsou ceny uvedených produktů, nabízené třemi maloobchodními řetězci nepřetržitě v průběhu let 2008 a 2009 v konvenční i bio kvalitě pod vlastní značkou (privátní značka). Použita byla lineární akvadratická metoda analýzy časových řad a byly zjišťovány bodové a intervalové odhady. Narozdíl od ostatních sledovaných produktů není lineární ani kvadratická metoda vhodná pro predikci cenového trendu u bílého bio jogurtu. Při pozdějším porovnání s reálným vývojem byly predikce ostatních produktů vyhodnoceny jako správné.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of consumer prices for conventional and organic dairy products

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to determine the trend and prediction of prices for yogurt and milk in conventional and organic quality. Due to constant changes in prices over time is to assess the suitability of the method of analysis of time series of average-month consumer prices to other price predictions. Monitored the prices of the products offered by the three retail chains continuously during 2008 and 2009 in both conventional and organic quality in own brand (private label). The used linear and quadratic time series analysis method and were detected point and interval estimates. Unlike other reporting products are not linear or quadratic method suitable for predicting the price trend for white organic yogurt. In comparison with the later developmentof real prediction of other products were evaluated as good.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, The Scientific Journal for Economics, Management and Trade

  • ISSN

    1212-3285

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    1-1

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus