ANALÝZA SPOTŘEBITELSKÝCH CEN U KONVENČNÍCH A BIO MLÉČNÝCH VÝROBKŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A50003" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:50003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ANALÝZA SPOTŘEBITELSKÝCH CEN U KONVENČNÍCH A BIO MLÉČNÝCH VÝROBKŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto příspěvku je určení trendu vývoje a následná predikce cen u bílého jogurtu a mléka v konvenční a biokvalitě. Vzhledem k neustálému vývoji cen v čase je cílem také posoudit vhodnost použití metody analýzy časových řad průměrných dvouměsíčníchspotřebitelských cen k dalším cenovým predikcím. Sledovány jsou ceny uvedených produktů, nabízené třemi maloobchodními řetězci nepřetržitě v průběhu let 2008 a 2009 v konvenční i bio kvalitě pod vlastní značkou (privátní značka). Použita byla lineární akvadratická metoda analýzy časových řad a byly zjišťovány bodové a intervalové odhady. Narozdíl od ostatních sledovaných produktů není lineární ani kvadratická metoda vhodná pro predikci cenového trendu u bílého bio jogurtu. Při pozdějším porovnání s reálným vývojem byly predikce ostatních produktů vyhodnoceny jako správné.
Název v anglickém jazyce
Analysis of consumer prices for conventional and organic dairy products
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to determine the trend and prediction of prices for yogurt and milk in conventional and organic quality. Due to constant changes in prices over time is to assess the suitability of the method of analysis of time series of average-month consumer prices to other price predictions. Monitored the prices of the products offered by the three retail chains continuously during 2008 and 2009 in both conventional and organic quality in own brand (private label). The used linear and quadratic time series analysis method and were detected point and interval estimates. Unlike other reporting products are not linear or quadratic method suitable for predicting the price trend for white organic yogurt. In comparison with the later developmentof real prediction of other products were evaluated as good.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, The Scientific Journal for Economics, Management and Trade
ISSN
1212-3285
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
1-1
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—