Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMPARISON OF FULL TIME AND COMBINED STUDIES WITH GENDER ASPECT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A50419" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:50419 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COMPARISON OF FULL TIME AND COMBINED STUDIES WITH GENDER ASPECT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    CULS operates seven tutorial centres. The number of female students is over 50% in the tutorial centres as well as in the full-time study form in Prague. The goal of the survey is also to discover differences in motivation and conditions for male and female students. The article contains results of the questionnaire survey and its statistical analysis. The analysis brings basic demographic structure of the respondents and other information from students with comparisons of answers of men and women. Theanalysis of quantitative signs, tests of relationships and odds ratio, are made to find relations and dependencies. The data from questionnaires are eked out with official data given by the faculty study department. These data are used for comparison offull-time and combined studies. The article considers the numbers of students, their achievements and gender structure in full-time and combined form of study. The results appears more beneficial for women both in full-time and distance s

  • Název v anglickém jazyce

    COMPARISON OF FULL TIME AND COMBINED STUDIES WITH GENDER ASPECT

  • Popis výsledku anglicky

    CULS operates seven tutorial centres. The number of female students is over 50% in the tutorial centres as well as in the full-time study form in Prague. The goal of the survey is also to discover differences in motivation and conditions for male and female students. The article contains results of the questionnaire survey and its statistical analysis. The analysis brings basic demographic structure of the respondents and other information from students with comparisons of answers of men and women. Theanalysis of quantitative signs, tests of relationships and odds ratio, are made to find relations and dependencies. The data from questionnaires are eked out with official data given by the faculty study department. These data are used for comparison offull-time and combined studies. The article considers the numbers of students, their achievements and gender structure in full-time and combined form of study. The results appears more beneficial for women both in full-time and distance s

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    31-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus