Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WOMEN IN DISTANCE STUDIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A22469" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:22469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    WOMEN IN DISTANCE STUDIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Czech University of Life Sciences operates seven tutorial centers for distance education in several regions of the Czech Republic. The authors searched for differences in motivation and conditions for both male and female students in the tutorial centers. The article contains the results of a questionnaire survey among students of these centers. The questionnaire data analysis which followed was focused on the demographic structure of respondents and the comparison of answers of men and women. The analysis of quantitative signs, tests of relationships and odds ratio, were made. The statistical analysis was made using software SPSS, version 17. The differences found between the genders were only in two questions and none of them was strong.

  • Název v anglickém jazyce

    WOMEN IN DISTANCE STUDIES

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech University of Life Sciences operates seven tutorial centers for distance education in several regions of the Czech Republic. The authors searched for differences in motivation and conditions for both male and female students in the tutorial centers. The article contains the results of a questionnaire survey among students of these centers. The questionnaire data analysis which followed was focused on the demographic structure of respondents and the comparison of answers of men and women. The analysis of quantitative signs, tests of relationships and odds ratio, were made. The statistical analysis was made using software SPSS, version 17. The differences found between the genders were only in two questions and none of them was strong.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ERIE 2010

  • ISBN

    978-80-213-2084-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, FEM, Department of Systems Engineering

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    10. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000285851000009