Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes of students at the faculty of regional development and international studies toward plagiarism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F21%3A43918961" target="_blank" >RIV/62156489:43310/21:43918961 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1515/humaff-2021-0005" target="_blank" >https://doi.org/10.1515/humaff-2021-0005</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2021-0005" target="_blank" >10.1515/humaff-2021-0005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes of students at the faculty of regional development and international studies toward plagiarism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aims to identify student attitudes to and perceptions of the topical phenomenon of plagiarism at the Faculty of Regional Development and International Studies at Mendel University in Brno, Czech Republic. The paper includes a theoretical framework describing plagiarism, academic ethics and provides a different perspective on plagiarism by many authors. Furthermore, the article presents a semi-structured questionnaire conducted in July 2018 with a sample of 235 respondents. The questionnaire was used in this research to explore students&apos; personal experiences, recommendations and other information relating to their attitudes to and perceptions of plagiarism. The results indicate that FRDIS students were familiar with the concept of plagiarism but not always able to clearly identify the correct answers. The recommendation for the Faculty, based on the data analysis, is to hold a tutorial on all the important aspects of plagiarism, such as citations, referencing, and common mistakes. This paper concludes that plagiarism can only be eliminated if it is tackled at the prevention phase, not merely through the use of warnings and threats.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of students at the faculty of regional development and international studies toward plagiarism

  • Popis výsledku anglicky

    This study aims to identify student attitudes to and perceptions of the topical phenomenon of plagiarism at the Faculty of Regional Development and International Studies at Mendel University in Brno, Czech Republic. The paper includes a theoretical framework describing plagiarism, academic ethics and provides a different perspective on plagiarism by many authors. Furthermore, the article presents a semi-structured questionnaire conducted in July 2018 with a sample of 235 respondents. The questionnaire was used in this research to explore students&apos; personal experiences, recommendations and other information relating to their attitudes to and perceptions of plagiarism. The results indicate that FRDIS students were familiar with the concept of plagiarism but not always able to clearly identify the correct answers. The recommendation for the Faculty, based on the data analysis, is to hold a tutorial on all the important aspects of plagiarism, such as citations, referencing, and common mistakes. This paper concludes that plagiarism can only be eliminated if it is tackled at the prevention phase, not merely through the use of warnings and threats.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Human Affairs

  • ISSN

    1210-3055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    46-58

  • Kód UT WoS článku

    000605452600005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85100155993