Exploring intellectual capital through social network analysis a conceptual framework
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51034" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51034 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploring intellectual capital through social network analysis a conceptual framework
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this paper is to develop a framework to assess intellectual capital. Intellectual capital is a key The purpose of this paper is to develop a framework to assess intellectual capital. Intellectual capital has been defined as the combinationof an organization´s human, organizational and relational resources and activities. This paper focuses on the relational capital and attempts to suggest a conceptual framework to assess this part of intellectual capital applying social network analysisapproach. The SNA approach allows for mapping and measuring of relationships and flows between, people, groups, and other connected information/knowledge entities. The conceptual framework is developed for the assessment of collaborative networks in theCzech higher education sector as the representation of its relational capital.
Název v anglickém jazyce
Exploring intellectual capital through social network analysis a conceptual framework
Popis výsledku anglicky
The purpose of this paper is to develop a framework to assess intellectual capital. Intellectual capital is a key The purpose of this paper is to develop a framework to assess intellectual capital. Intellectual capital has been defined as the combinationof an organization´s human, organizational and relational resources and activities. This paper focuses on the relational capital and attempts to suggest a conceptual framework to assess this part of intellectual capital applying social network analysisapproach. The SNA approach allows for mapping and measuring of relationships and flows between, people, groups, and other connected information/knowledge entities. The conceptual framework is developed for the assessment of collaborative networks in theCzech higher education sector as the representation of its relational capital.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LIX
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
361-364
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—