Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students? expectance of teacher?s managerial competences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51218" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students? expectance of teacher?s managerial competences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to develop the methodology of how to identify the students? expectance of teacher?s competencies at the Faculty of Economics, Czech University of Life Sciences in Prague (CULS). In this research we do not intend to evaluate theteacher?s scientific ability, because it can?t be subject of students? evaluation. Because the students are not able to see or to evaluate teacher?s competencies in complexity, we used the questionnaires for pairwise comparisons of various teacher?s characteristics and competencies. These answers are then analysed using the Analytic Hierarchy Process (AHP). The AHP is a method deriving global preferences from partial preferences received as result of pairwise comparisons.

  • Název v anglickém jazyce

    Students? expectance of teacher?s managerial competences

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to develop the methodology of how to identify the students? expectance of teacher?s competencies at the Faculty of Economics, Czech University of Life Sciences in Prague (CULS). In this research we do not intend to evaluate theteacher?s scientific ability, because it can?t be subject of students? evaluation. Because the students are not able to see or to evaluate teacher?s competencies in complexity, we used the questionnaires for pairwise comparisons of various teacher?s characteristics and competencies. These answers are then analysed using the Analytic Hierarchy Process (AHP). The AHP is a method deriving global preferences from partial preferences received as result of pairwise comparisons.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 8th International Conference

  • ISBN

    978-80-213-2183-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    36-45

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    9. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000300799300005