ANALYSIS OF DIVERSIFICATION EFFORTS IN AGRICULTURAL EDUCATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51389" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51389 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ANALYSIS OF DIVERSIFICATION EFFORTS IN AGRICULTURAL EDUCATION
Popis výsledku v původním jazyce
The study of agriculture continues to become less popular in most developed countries, including Canada and the Czech Republic. The analysis in this paper provides some interesting fi ndings about activities of agricultural universities to increase enrolment into their programmes. While the study is focused on Canada, it is possible to draw implications also for the Czech Republic as many of the characteristics pertaining to the education and agricultural sectors are similar. Analysis in this paper mayinterest many educational institutions in agriculture as a guide on how to deal with existing or potential decline in enrolment by diversifying their major portfolio using appropriate promotional campaigns.
Název v anglickém jazyce
ANALYSIS OF DIVERSIFICATION EFFORTS IN AGRICULTURAL EDUCATION
Popis výsledku anglicky
The study of agriculture continues to become less popular in most developed countries, including Canada and the Czech Republic. The analysis in this paper provides some interesting fi ndings about activities of agricultural universities to increase enrolment into their programmes. While the study is focused on Canada, it is possible to draw implications also for the Czech Republic as many of the characteristics pertaining to the education and agricultural sectors are similar. Analysis in this paper mayinterest many educational institutions in agriculture as a guide on how to deal with existing or potential decline in enrolment by diversifying their major portfolio using appropriate promotional campaigns.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science
ISSN
1803-1617
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
116-128
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—