Kvantitativní vývoj vysokého školství v ČR a jeho projekce do roku 2030
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10291850" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10291850 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvantitativní vývoj vysokého školství v ČR a jeho projekce do roku 2030
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice došlo zejména v posledních deseti letech ke strmému zvýšení počtu nově přijímaných studentů, jehož důsledkem byla masifikace českého vysokého školství. Společně s rostoucím počtem studentů se očekávaně rapidně zvyšoval i počet absolventů. Zpracovaná studie se věnuje problematice demografického vývoje v ČR do roku 2030, interpretuje jeho vztah k podílu poprvé zapsaných do všech druhů terciárního vzdělávání a věnuje se rovněž klíčovým mezinárodním ukazatelům - tzv. čisté míře vstupu do terciárního vzdělávání (net entry rate) a čisté míře absolvování terciárního vzdělávání (net graduation rate). Součástí studie je projekce vývoje počtu nově zapsaných studií, počtu poprvé zapsaných studentů, celkového počtu vysokoškolských studií a v neposlední řadě na to navazujícího počtu absolvovaných studií na veřejných a soukromých vysokých školách v České republice do roku 2030. Studie přirozeně navazuje na předchozí analýzy vývoje vysokého školství, ale současně zpracovává nejnověj
Název v anglickém jazyce
Quantitative Development of Higher Education in the Czech Republic and its Forecast to 2030
Popis výsledku anglicky
A sharp increase in the number of newly enrolled students in the Czech Republic particularly over the last decade has leading to the massification of the Czech higher education. Together with the increasing number of students the number of graduates wasalso increasing. The study deals with the issue of demographic development in the Czech Republic and its forecast to 2030, interprets its relationship to the share of newly enrolled students into all types of tertiary education and applies also to key international indicators - net entry rate and net graduation rate. The study forecasts trends in the number of newly enrolled studies, in the number of students enrolled for the first time, in the total number of enrolled studies and in the number of graduated studies at public and private higher education institutions in the Czech Republic to 2030. The study naturally builds on previous analyses of higher education but it processes the latest information and data.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-810-3
Počet stran knihy
60
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—