Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge Dynamics Within the Rural Areas of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A65810" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:65810 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge Dynamics Within the Rural Areas of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Current society is often called a knowledge society, and knowledge is one of the most important development sources. Knowledge is often classified as explicit and tacit because there is a significant difference between these basic types. Both explicit and tacit knowledge is important for regional development, but tacit knowledge seems to be more important particularly for rural areas due to the specific conditions of rural areas, and usually a lack of explicit (codified) knowledge. The importance of tacit knowledge is also consistent with an endogenous approach to rural development. These are the main reasons for choosing the topic of this paper, which is focused on knowledge creation and knowledge dynamics within particular rural areas of the Czech Republic. The paper is focused on specialized institutions for education within the rural areas which are called "Schools for Rural Renewal". The main aim of the paper is to examine the role of these institutions within the process of knowl

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge Dynamics Within the Rural Areas of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Current society is often called a knowledge society, and knowledge is one of the most important development sources. Knowledge is often classified as explicit and tacit because there is a significant difference between these basic types. Both explicit and tacit knowledge is important for regional development, but tacit knowledge seems to be more important particularly for rural areas due to the specific conditions of rural areas, and usually a lack of explicit (codified) knowledge. The importance of tacit knowledge is also consistent with an endogenous approach to rural development. These are the main reasons for choosing the topic of this paper, which is focused on knowledge creation and knowledge dynamics within particular rural areas of the Czech Republic. The paper is focused on specialized institutions for education within the rural areas which are called "Schools for Rural Renewal". The main aim of the paper is to examine the role of these institutions within the process of knowl

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 20th International Scientific Conference on Agrarian Perspectives

  • ISBN

    978-80-213-2196-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    319-324

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    13. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000338036100034