Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentorování jako nástroj sdílení tacitních znalostí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F06%3A63504860" target="_blank" >RIV/70883521:28120/06:63504860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mentorování jako nástroj sdílení tacitních znalostí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chce-li organizace v současném prostředí přežít a dále se rozvíjet, musí se naučit využívat všech zdrojů, které má k dispozici. Moderní úspěšné podniky už pochopily, že nejcennějším z jejich zdrojů jsou lidé a jejich znalosti. Z tohoto důvodu se v současné době začíná věnovat zvýšená pozornost tacitním znalostem pracovníků, tj. znalostem ukrytým v jejich myslích. Tacitní znalosti lze jen s obtížemi a za cenu určitého zjednodušení vyjádřit explicitně (tj. pomocí slov, čísel či jiných symbolů). Často to nelze vůbec. Schůdnějším způsobem pro předávání těchto znalostí je proto většinou jejich sdílení. Jedním z nástrojů pro sdílení tacitních znalostí je mentorování. Právě jemu je v příspěvku věnována pozornost.

  • Název v anglickém jazyce

    Mentoring as a tool for tacit knowledge sharing

  • Popis výsledku anglicky

    For organizational surviving and its further development is very important to derive benefit from all the resources that the organization has disposable. Modern successful organizations have realized that the most valuable resource is people and their knowledge. That is why employees' tacit knowledge, so knowledge that employees have in their minds, is discussed so much nowadays. It is difficult to convert tacit knowledge into explicit form, i. e. to inscribe tacit knowledge with words, numbers or othersymbols. Often it is even impossible. Hence, the attention is paid to sharing tacit knowledge in its tacit form too. The one of instruments for tacit knowledge sharing is mentoring. The paper is focused just in mentoring.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní Baťova doktorandská konference

  • ISBN

    80-7318-384-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    51

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    27. 4. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku