Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BUILDING CONFIDENCE IN STUDENTS LEARNING FOREIGN LANGUAGE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A54702" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:54702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    BUILDING CONFIDENCE IN STUDENTS LEARNING FOREIGN LANGUAGE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Confidence in students learning a foreign language is a considerably sensitive area that has been researched quite a lot. Despite of this, teachers still find it difficult to immerse themselves into students? minds and discover the best way to help themovercome being scared when speaking a foreign language. This paper tries to analyse some possible ways to succeed and increase a learner?s will to speak. There have been several reasons/factors distinguished as the main obstacle restraining students fromfully expressing themselves. The aim of this survey was to develop certain techniques that would help the teacher to accommodate these (techniques) within the right psychological approach as much of his own as of the students? in order to obtain their enjoyment and speaking skill without any strains. Students of different levels answered the questionnaire assessing their attitude, anxiety and motivation towards learning English. Each opinion has been evaluated and put into relationship

  • Název v anglickém jazyce

    BUILDING CONFIDENCE IN STUDENTS LEARNING FOREIGN LANGUAGE

  • Popis výsledku anglicky

    Confidence in students learning a foreign language is a considerably sensitive area that has been researched quite a lot. Despite of this, teachers still find it difficult to immerse themselves into students? minds and discover the best way to help themovercome being scared when speaking a foreign language. This paper tries to analyse some possible ways to succeed and increase a learner?s will to speak. There have been several reasons/factors distinguished as the main obstacle restraining students fromfully expressing themselves. The aim of this survey was to develop certain techniques that would help the teacher to accommodate these (techniques) within the right psychological approach as much of his own as of the students? in order to obtain their enjoyment and speaking skill without any strains. Students of different levels answered the questionnaire assessing their attitude, anxiety and motivation towards learning English. Each opinion has been evaluated and put into relationship

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2012

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    251-261

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku