Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WHICH COPING STRATEGIES ARE PREFERRED BY STUDENTS IN DIFFERENT MODES OF STUDY?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55229" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55229 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41320/12:55229

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    WHICH COPING STRATEGIES ARE PREFERRED BY STUDENTS IN DIFFERENT MODES OF STUDY?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study reports results of a research of coping strategies identified in students in two different study modes: full-time students and part-time students. The SVF-78 stress coping inventory was administered. The relationship of SVF-78 subscales to thevariable study mode (full-time, parttime) was investigated. As for the statistical procedure, Levene?s Test for Equality of Variances and two independent sample t tests were used. The most important finding shown by results of this study is a higher usage of the tree optimal coping strategies ? situation control, reaction control and positive self-instructions ? by part-time students. Part-time students also use the minimization strategy more frequently and the resignation strategy less frequently thanfull-time students. The study has some limitations, because the sample is not representative ? subjects were students of the Faculty of Economics and Management, with a majority of women in both compared groups.

  • Název v anglickém jazyce

    WHICH COPING STRATEGIES ARE PREFERRED BY STUDENTS IN DIFFERENT MODES OF STUDY?

  • Popis výsledku anglicky

    The study reports results of a research of coping strategies identified in students in two different study modes: full-time students and part-time students. The SVF-78 stress coping inventory was administered. The relationship of SVF-78 subscales to thevariable study mode (full-time, parttime) was investigated. As for the statistical procedure, Levene?s Test for Equality of Variances and two independent sample t tests were used. The most important finding shown by results of this study is a higher usage of the tree optimal coping strategies ? situation control, reaction control and positive self-instructions ? by part-time students. Part-time students also use the minimization strategy more frequently and the resignation strategy less frequently thanfull-time students. The study has some limitations, because the sample is not representative ? subjects were students of the Faculty of Economics and Management, with a majority of women in both compared groups.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F1262" target="_blank" >GAP407/10/1262: Motivace pracovní činnosti, hodnoty a postoje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education, 9th International Conference, Proceedings 2012

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    416-424

  • Název nakladatele

    CULS Prague

  • Místo vydání

    CULS Prague

  • Místo konání akce

    CULS Prague

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku