Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ochranné známky a spotřebitel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55653" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55653 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ochranné známky a spotřebitel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek analyzuje v kontextu chování a postavení spotřebitele na trhu současnou situaci a trendy v oblasti ochranných známek jako součásti práva průmyslového vlastnictví. Zvláštní pozornost je přitom věnována české právní úpravě ochranné známky. Právní analýza je doplněna problematikou marketingového pohledu na úlohu značky včetně současných trendů v oblasti značkové politiky. Kriticky je hodnoceno používání pojmu průměrný spotřebitel. V článku je rovněž provedena statistická analýza přihlášek a registrací ochranných známek a jejich obnovené ochrany ve světě a v ČR. V souvislosti se zvyšujícím se počtem a hodnotou padělaných výrobků v mezinárodním obchodě a četnými riziky s nimi spojenými ukazuje se potřeba věnovat rostoucí pozornost účinným mechanismůmvymáhání práv na označení. Proto jsou diskutovány problémy vymahatelnosti práv k ochranným známkám a účinnost různých nástrojů pro lepší fungování systému ochranných známek.

  • Název v anglickém jazyce

    Trademarks and consumer

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on the analysis of current situation and important trends in area of trademarks as a part of industrial property rights in the context of consumer behaviour. The legal analysis is completed with marketing insight into role of brandin the market and with statistical analysis of trademark applications, registrations and renewals worldwide and in the CR. The trademark law enforcement and different tools for better functioning of trademark system are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    99-111

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus