Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza vybranných témat v oblasti obchodních značek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00120805" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00120805 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Analysis of the Chosen Topics in the Area of Trademarks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The importance of trademarks in all countries is growing. Consumer behaviour is affected by power of brands or trademarks. A well-built brand gives the company a great profit and evokes emotional behaviour. It is a powerful tool for marketing strategy. The value of many trademarks on the market is high and they are often objectives of counterfeiting. In the Czech Republic registered trademarks are administered by the Office of Industrial Property. That's why topic of intellectual property is mentioned.The paper deals with the denomination of origin and geographical marking of products. Country of Origin effect is mentioned as well.

  • Název v anglickém jazyce

    The Analysis of the Chosen Topics in the Area of Trademarks

  • Popis výsledku anglicky

    The importance of trademarks in all countries is growing. Consumer behaviour is affected by power of brands or trademarks. A well-built brand gives the company a great profit and evokes emotional behaviour. It is a powerful tool for marketing strategy. The value of many trademarks on the market is high and they are often objectives of counterfeiting. In the Czech Republic registered trademarks are administered by the Office of Industrial Property. That's why topic of intellectual property is mentioned.The paper deals with the denomination of origin and geographical marking of products. Country of Origin effect is mentioned as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICABR 2008, ACCRA, GHANA

  • ISBN

    978-80-7375-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Mendel University in Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Accra, Ghana

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku