Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALÝZA CEN POTRAVIN V ČESKÝCH RETAILOVÝCH ŘETĚZCÍCH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A56516" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:56516 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ANALÝZA CEN POTRAVIN V ČESKÝCH RETAILOVÝCH ŘETĚZCÍCH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Český trh s potravinami je výrazně ovlivněn vývojem zejména na trhu zemí EU. Ceny potravin mají tendenci dlouhodobě konvergovat k průměrným cenám na unijním trhu a kopírují, až na určité výkyvy, tamní cenový vývoj. Příspěvek si klade za cíl identifikovatvztah mezi vývojem cen na globálním trhu a trhu zemí EU. Dále si klade za cíl analyzovat vývoj cen na maloobchodním trhu ČR a identifikovat na vybraném segmentu potravinářských produktů základní vývojové trendy. Článek se zaměřuje primárně na citlivostvybraných komoditních agregací na globální růst cen. Je analyzován dopad změny sazby daně z přidané hodnoty z 10 % na 14 % na vývoj cen potravin obecně a na vývoj cen vybraných potravin v maloobchodní síti. Z výsledků analýz vyplývá, že český trh s potravinami reaguje citlivě jak na změny cen potravin na trhu globálním, tak i na trhu zemí EU, přičemž určující pro ČR je vývoj cen na trhu zemí EU. Z hlediska reakce ceny na změnu sazby DPH se ukazuje, že růst sazby není absorbován na straně

  • Název v anglickém jazyce

    FOOD PRICE ANALYSIS IN CZECH RETAIL CHAINS

  • Popis výsledku anglicky

    Czech food market is significantly influenced by EU market development. Food prices tend to converge to the long-term average of prices in the EU market and they copy EU price trends. The paper aims to identify the relationship between the development ofprices in the global market and EU market. Another aim is to analyze the development of prices in the retail market in the Czech Republic and to identify the basic trends in selected food products. The article focuses primarily on the elasticity of selected foodstuff aggregations in relation to global prices development. There is also analyzed the impact of changes in rates of VAT from 10% to 14% on food prices in general and prices of selected products in selected retail companies. The results of analyzes show that Czech food market reacts sensitively to changes in food prices on global markets as well as on the EU market. It should be highlighted that the influence of EU market on Czech food price development is much higher than the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, The Scientific Journal for Economics, Management and Trade

  • ISSN

    1212-3285

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2012

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus