Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Incorporating practitioners? expectations to Project Management teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A60572" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:60572 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Incorporating practitioners? expectations to Project Management teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with criticalness aspects of project activities and expectation analysis towards them. The aspects identification in the paper proceeds from a project imperative and the cone of uncertainty. Using a questionnaire survey, the paper compares expectation of experienced practitioners, i.e. experts from practice, and professionally educated laymen, students (at two levels of education). Project managers? expectation plays a significant role during project preparation and planning. On the other hand, students acquire expectation towards weak spots of a project already during their studies. Obtained data in the paper show a shift in expectation during professional growth. Determining project activities criticalness and thus identifying weak spots in the project belongs among top tasks of project managers. The results of the paper reveal a positive impact of deeper theoretical preparation on more pragmatic expectation during project management.

  • Název v anglickém jazyce

    Incorporating practitioners? expectations to Project Management teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with criticalness aspects of project activities and expectation analysis towards them. The aspects identification in the paper proceeds from a project imperative and the cone of uncertainty. Using a questionnaire survey, the paper compares expectation of experienced practitioners, i.e. experts from practice, and professionally educated laymen, students (at two levels of education). Project managers? expectation plays a significant role during project preparation and planning. On the other hand, students acquire expectation towards weak spots of a project already during their studies. Obtained data in the paper show a shift in expectation during professional growth. Determining project activities criticalness and thus identifying weak spots in the project belongs among top tasks of project managers. The results of the paper reveal a positive impact of deeper theoretical preparation on more pragmatic expectation during project management.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education, 10th International Conference

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    16-23

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku