Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quantification of Framing Effect in the Meat Distribution by ANP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A61436" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:61436 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quantification of Framing Effect in the Meat Distribution by ANP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the form of semantic networks used in the creation of the producer?s, distributor´s and consumer?s information frames for meat purchases. It is based on the consideration that one side of the market (the producer, distributor or consumer) knows more than the other and takes the advantage of it. This leaves the other side in the disadvantage. The process of decision making in the market environment is affected by many factors. In the consumers? information frame consumers express their expectations and preferences for the product they demand. Producers usually work with a greater range of product information than the one available to the consumer. Distributors usually do not communicate complete information from producer to customer. The core motive of this paper is to show the distortion in information which occurs in the market. The essential idea is to capture the basic elements of the information frame and their mutual relationships to express the loss of infor

  • Název v anglickém jazyce

    Quantification of Framing Effect in the Meat Distribution by ANP

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the form of semantic networks used in the creation of the producer?s, distributor´s and consumer?s information frames for meat purchases. It is based on the consideration that one side of the market (the producer, distributor or consumer) knows more than the other and takes the advantage of it. This leaves the other side in the disadvantage. The process of decision making in the market environment is affected by many factors. In the consumers? information frame consumers express their expectations and preferences for the product they demand. Producers usually work with a greater range of product information than the one available to the consumer. Distributors usually do not communicate complete information from producer to customer. The core motive of this paper is to show the distortion in information which occurs in the market. The essential idea is to capture the basic elements of the information frame and their mutual relationships to express the loss of infor

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics 2013

  • ISBN

    978-80-87035-76-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    779-784

  • Název nakladatele

    College of Polytechnics Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    11. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku