Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Semantic Network in Information Processing for the Pork Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A65982" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:65982 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Semantic Network in Information Processing for the Pork Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of this paper is to capture the elements of individual information frames and their relations using semantic network; and to express the loss of information and information asymmetry in the market environment. Preferences of elements in thenetwork are evaluated by the Analytical network process. The benefits of applying semantic networks in the market environment are in increasing consumer information and reducing information asymmetry. The use of semantic networks will be shown in the analysis of the information frames of the producer, distributor and consumer in the pork market. The consumer?s frame expresses expectations and preferences, according to which decisions are made. Producer operates with greater range of information about the product than is available to the consumer. Distributor receives information from both the producer and from the consumer, but this information is not usually fully shared to the consumers or producers. This creates information asymmetry

  • Název v anglickém jazyce

    Semantic Network in Information Processing for the Pork Market

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this paper is to capture the elements of individual information frames and their relations using semantic network; and to express the loss of information and information asymmetry in the market environment. Preferences of elements in thenetwork are evaluated by the Analytical network process. The benefits of applying semantic networks in the market environment are in increasing consumer information and reducing information asymmetry. The use of semantic networks will be shown in the analysis of the information frames of the producer, distributor and consumer in the pork market. The consumer?s frame expresses expectations and preferences, according to which decisions are made. Producer operates with greater range of information about the product than is available to the consumer. Distributor receives information from both the producer and from the consumer, but this information is not usually fully shared to the consumers or producers. This creates information asymmetry

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics

  • ISSN

    1804-1930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    59-67

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus