Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teoretická východiska problematiky retence vysokoškolských studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A63262" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:63262 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teoretická východiska problematiky retence vysokoškolských studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studium na vysoké škole je velmi složitý proces. Před vstupem na vysokou školu se student musí rozhodnout, co chce studovat, na jaké vysoké škole, jaký typ studia a musí tato rozhodnutí provést bez přesné znalosti toho, jak vzdělávací proces na vysoké škole funguje. Studenti se tak s realitou vysokoškolského vzdělávacího procesu setkávají až v prvním ročníku svého studia. Příspěvek se zabývá retencí studentů v oblasti vysokých škol. Cílem článku je shrnout nejdůležitější teoretická východiska zkoumané oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    Retention in Higher Education: Theoretical Review

  • Popis výsledku anglicky

    To study at the university is a very difficult process. Before entering the university, students have to decide what to study, what university to enroll, what type of studying to choose and they have to make a decision without the precise knowledge of how the education process works. University students meet the reality of higher education system especially in the first year of their studies. They meet all sorts of obstacles which make their studying difficult or even impossible. If these obstacles areidentified and analyzed, it will be possible to reduce or even eliminate them, and thus increase the number of students who successfully complete their studies. The paper deals with the students retention in higher education. Its aim is to sort the theoretical background, which further help to identify the causes leading to the leaving the study programs and propose the strategic retention models of the economic faculties in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AULA.

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    56-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus