Teoretická východiska problematiky retence vysokoškolských studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A63262" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:63262 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teoretická východiska problematiky retence vysokoškolských studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Studium na vysoké škole je velmi složitý proces. Před vstupem na vysokou školu se student musí rozhodnout, co chce studovat, na jaké vysoké škole, jaký typ studia a musí tato rozhodnutí provést bez přesné znalosti toho, jak vzdělávací proces na vysoké škole funguje. Studenti se tak s realitou vysokoškolského vzdělávacího procesu setkávají až v prvním ročníku svého studia. Příspěvek se zabývá retencí studentů v oblasti vysokých škol. Cílem článku je shrnout nejdůležitější teoretická východiska zkoumané oblasti.
Název v anglickém jazyce
Retention in Higher Education: Theoretical Review
Popis výsledku anglicky
To study at the university is a very difficult process. Before entering the university, students have to decide what to study, what university to enroll, what type of studying to choose and they have to make a decision without the precise knowledge of how the education process works. University students meet the reality of higher education system especially in the first year of their studies. They meet all sorts of obstacles which make their studying difficult or even impossible. If these obstacles areidentified and analyzed, it will be possible to reduce or even eliminate them, and thus increase the number of students who successfully complete their studies. The paper deals with the students retention in higher education. Its aim is to sort the theoretical background, which further help to identify the causes leading to the leaving the study programs and propose the strategic retention models of the economic faculties in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AULA.
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
XXI
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
56-69
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—