Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE CULTURE OF NUTRITION IN THE LIGHT AND SHADOW OF THE MARKET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A63652" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:63652 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/26138077:_____/13:#0000660

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    THE CULTURE OF NUTRITION IN THE LIGHT AND SHADOW OF THE MARKET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The globalisation process of the world economy is irreversible. In the market environment this process has affected the business and institutional sphere as well as society as a whole. Globalisation significantly affects ? directly or indirectly - everyindividual in any position, be it manager or ordinary employee, customer, consumer, guest, client, patient or user with his/her needs, interests and desires. The economic reform in the Czech Republic (Czech economic transformation) in the nineties enabled the transition from a centrally planned economy to a market economy. The radically changed economic conditions in the Czech Republic led to gradual changes in consumer behaviour and influenced their buying, consumption, eating and also work and cultural habits. Is our life healthier than before 1989? The answer to this question is not simple and has significant impact on the culture of nutrition.

  • Název v anglickém jazyce

    THE CULTURE OF NUTRITION IN THE LIGHT AND SHADOW OF THE MARKET

  • Popis výsledku anglicky

    The globalisation process of the world economy is irreversible. In the market environment this process has affected the business and institutional sphere as well as society as a whole. Globalisation significantly affects ? directly or indirectly - everyindividual in any position, be it manager or ordinary employee, customer, consumer, guest, client, patient or user with his/her needs, interests and desires. The economic reform in the Czech Republic (Czech economic transformation) in the nineties enabled the transition from a centrally planned economy to a market economy. The radically changed economic conditions in the Czech Republic led to gradual changes in consumer behaviour and influenced their buying, consumption, eating and also work and cultural habits. Is our life healthier than before 1989? The answer to this question is not simple and has significant impact on the culture of nutrition.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MARKETING IDENTITY

  • ISBN

    978-80-8105-546-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    275-286

  • Název nakladatele

    University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava - Sk

  • Místo konání akce

    Smolenice - Slovensko

  • Datum konání akce

    4. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku