THE CULTURE OF NUTRITION IN THE LIGHT AND SHADOW OF THE MARKET
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A63652" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:63652 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/26138077:_____/13:#0000660
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
THE CULTURE OF NUTRITION IN THE LIGHT AND SHADOW OF THE MARKET
Popis výsledku v původním jazyce
The globalisation process of the world economy is irreversible. In the market environment this process has affected the business and institutional sphere as well as society as a whole. Globalisation significantly affects ? directly or indirectly - everyindividual in any position, be it manager or ordinary employee, customer, consumer, guest, client, patient or user with his/her needs, interests and desires. The economic reform in the Czech Republic (Czech economic transformation) in the nineties enabled the transition from a centrally planned economy to a market economy. The radically changed economic conditions in the Czech Republic led to gradual changes in consumer behaviour and influenced their buying, consumption, eating and also work and cultural habits. Is our life healthier than before 1989? The answer to this question is not simple and has significant impact on the culture of nutrition.
Název v anglickém jazyce
THE CULTURE OF NUTRITION IN THE LIGHT AND SHADOW OF THE MARKET
Popis výsledku anglicky
The globalisation process of the world economy is irreversible. In the market environment this process has affected the business and institutional sphere as well as society as a whole. Globalisation significantly affects ? directly or indirectly - everyindividual in any position, be it manager or ordinary employee, customer, consumer, guest, client, patient or user with his/her needs, interests and desires. The economic reform in the Czech Republic (Czech economic transformation) in the nineties enabled the transition from a centrally planned economy to a market economy. The radically changed economic conditions in the Czech Republic led to gradual changes in consumer behaviour and influenced their buying, consumption, eating and also work and cultural habits. Is our life healthier than before 1989? The answer to this question is not simple and has significant impact on the culture of nutrition.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MARKETING IDENTITY
ISBN
978-80-8105-546-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
275-286
Název nakladatele
University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava - Sk
Místo konání akce
Smolenice - Slovensko
Datum konání akce
4. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—