ZMĚNY V KULTUŘE STRAVOVÁNÍ A ŽIVOTNÍ STYL OBČANŮ V ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A65093" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:65093 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ZMĚNY V KULTUŘE STRAVOVÁNÍ A ŽIVOTNÍ STYL OBČANŮ V ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Ekonomická reforma v ČR (transformace české ekonomiky) v devadesátých letech minulého století představovala přechod z centrálně řízeného hospodářství na tržní ekonomiku. Tento proces zasáhl nejen sféru podnikání či institucionální, ale společnost jako celek. Citelně se dotkla každého jedince přímo nebo zprostředkovaně, ať už v postavení nadřízeného (manažera) či podřízeného nebo v roli zaměstnance, zákazníka, spotřebitele, hosta, klienta, pacienta či jen uživatele se svými potřebami, zájmy a přáními. Radikálně změněné ekonomické podmínky v ČR determinovaly postupně změny v chování spotřebitele a ovlivnily jeho nákupní, spotřební, stravovací, ale i pracovní a tím i kulturní návyky včetně kultury stravování. Žijeme nyní zdravěji, je kultura našeho stravování a náš životní styl na vyšší úrovni než před rokem 1989? Odpověď na tuto otázku není jednoduchá a hluboce zasahuje do sféry stravování obecně.
Název v anglickém jazyce
Changes in the culture of eating and lifestyle of citizens in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The economic reform in the Czech Republic (Czech economic transformation) in the nineties of the last century represented a transition from a centrally planned economy to a market economy. This process affected not only the sphere of business or institutions but the society as a whole. It significantly affected every individual directly or indirectly, regardless of their position be it that of superior (manager) or a subordinate or as employees, customers, consumers, guests, clients, patients or only users with their needs, interests and desires. The radically changed economic conditions in the Czech Republic gradually determined the changes in consumer behaviour and affected the shopping, eating, but also work and cultural habits including the cultureof eating. We are living now healthier lives, but is the culture of eating and lifestyle on a higher level than prior to 1989? The answer to this question is not simple and it is firmly intertwined with the realm of eating in general.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
SOCIOEKONOMICKÉ ASPEKTY TRVALE UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ČESKÉ REPUBLIKY 10 LET PO VSTUPU DO EVROPSKÉ UNIE
ISBN
978-80-87472-69-9
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
77-84
Počet stran knihy
172
Název nakladatele
Vysoká škola evropských a regionálních studií
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—