PSYCHOLOGICAL ADJUSTMENT OF FOREIGN STUDENTS AT FEM, CULS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A63883" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:63883 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PSYCHOLOGICAL ADJUSTMENT OF FOREIGN STUDENTS AT FEM, CULS
Popis výsledku v původním jazyce
An increasing amount of individuals is travelling between different cultures in today?s global society. The high percentage of foreign students at our universities requires specific attention. This study is focused on the relationship between preferred type of adjustment - acculturation strategy and level of acculturation stress among foreign students at Faculty of Economics and Management of the Czech University of Life Sciences. The Spearman?s rank correlation was computed to ascertain the hypothesisof relationship between variables. Significant positive correlation of the higher level of satisfaction with life and integrative acculturation strategy was discovered. The findings underline the importance of the type of acculturation strategy adoptionto ensure satisfactory psychological functioning of foreign students.
Název v anglickém jazyce
PSYCHOLOGICAL ADJUSTMENT OF FOREIGN STUDENTS AT FEM, CULS
Popis výsledku anglicky
An increasing amount of individuals is travelling between different cultures in today?s global society. The high percentage of foreign students at our universities requires specific attention. This study is focused on the relationship between preferred type of adjustment - acculturation strategy and level of acculturation stress among foreign students at Faculty of Economics and Management of the Czech University of Life Sciences. The Spearman?s rank correlation was computed to ascertain the hypothesisof relationship between variables. Significant positive correlation of the higher level of satisfaction with life and integrative acculturation strategy was discovered. The findings underline the importance of the type of acculturation strategy adoptionto ensure satisfactory psychological functioning of foreign students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Efficiency and Responsibility in Education, 11th International Conference
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
248-254
Název nakladatele
PEF ČZU
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha 6 - Suchdol
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—