Vděčnost, naděje a osobní pohoda u studentů SŠ a VŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00052537" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00052537 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vděčnost, naděje a osobní pohoda u studentů SŠ a VŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje výsledky dvou studií zaměřených na vybraná témata z oblasti pozitivní psychologie. V první studii byly zjišťovány souvislosti míry vděčnosti, osobní pohody a Locus of control u českých studentů SŠ (n= 407). V souladu se závěry zahraničních prací byl zjištěn kladný vztah mezi mírou vděčnosti a osobní pohodou (r = 0,40), statisticky významný vztah byl nalezen také mezi vděčností a interním LoC. Druhá studie se zaměřila na zjištění na vztahu mezi mírou naděje, vděčnosti a smysluplnosti života k osobní pohodě u studentů SŠ (n=175) a VŠ (n=175). Cílem bylo jednak porovnání výsledků u obou věkových skupin, ale také srovnání míry naděje u českých studentů SŠ a VŠ s výsledky podobné studie u slovenských studentů (Halama, 2001). Vysokoškolští studenti mají statisticky významně vyšší míru osobní pohody a vyšší míru naděje než studenti SŠ. Slovenští studenti SŠ dosahují vyšší míry naděje než čeští studenti SŠ, u vysokoškoláků z obou zemí se úroveň naděje téměř neliší.
Název v anglickém jazyce
Gratitude, hope and well-being in students of secondary schools and universities
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of two studies on selected topics of positive psychology. In the first study we measured correlation rate of gratitude, well-being and Locus of Control in Czech secondary school students (n = 407). In accordance with the findings of foreign results we found positive relationship between the level of gratitude and personal well-being (r = 0.40), statistically significant relationship was found between gratitude and internal LoC. The second study focused on examining the relationship between hope, gratitude, and meaningfulness of life to personal well-being in Secondary School students (n = 175) and university students (n = 175). The aim of the study was comparison of results for both age groups, but also a comparison of results of Czech secondary school students and university students with the results of similar studies in Slovak students (Halama, 2001). University students have a significantly higher degree of wellbeing and greater hope than Secondary sc
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů