Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Character Strengths and Well-being in European Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061265" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061265 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Character Strengths and Well-being in European Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of the study was to explore to what extent are the character strengths connected with well-being in respondents of two different age groups. We focused on gratitude, hope and meaningfulness. The other objective was to determine the mutual relations of all the variables, and also to compare the results of High school students and University students. The sample consisted of 350 respondents, 175 High school students (mean age = 18) and 175 University students (mean age = 22.2). To measure character strengths we used The Gratitude Questionnaire GQ-6, The Adult Hope Scale, and The Purpose in Life Scale. To measure psychological well-being we used the PWB Scale. The data were analyzed using descriptive statistics, t-test, regression and correlation analysis. There were found significant differences between High school students and University students in the rate of well-being and hope.

  • Název v anglickém jazyce

    Character Strengths and Well-being in European Students

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the study was to explore to what extent are the character strengths connected with well-being in respondents of two different age groups. We focused on gratitude, hope and meaningfulness. The other objective was to determine the mutual relations of all the variables, and also to compare the results of High school students and University students. The sample consisted of 350 respondents, 175 High school students (mean age = 18) and 175 University students (mean age = 22.2). To measure character strengths we used The Gratitude Questionnaire GQ-6, The Adult Hope Scale, and The Purpose in Life Scale. To measure psychological well-being we used the PWB Scale. The data were analyzed using descriptive statistics, t-test, regression and correlation analysis. There were found significant differences between High school students and University students in the rate of well-being and hope.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů