Souvislosti míry naděje, vděčnosti a smysluplnosti s osobní pohodou u studentů SŠ a VŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00060364" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00060364 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Souvislosti míry naděje, vděčnosti a smysluplnosti s osobní pohodou u studentů SŠ a VŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje výsledky studie reflektující aktuální témata z oblasti pozitivní psychologie. Zaměřili jsme se na osvětlení souvislostí a vzájemných vztahů vybraných silných stránek charakteru (naděje, vděčnost, smysluplnost) a osobní pohody u studentů VŠ a SŠ. Cílem výzkumu bylo jednak zjištění míry těsnosti vztahů mezi výše uvedenými proměnnými, dále porovnání výsledků u obou věkových skupin, a konečně porovnání výsledků dosažených u českých studentů SŠ a VŠ s výsledky podobné studie realizovanéna vzorku slovenských studentů (Halama, 2001). Výzkumný soubor tvořilo 350 respondentů z České republiky, z toho 175 studentů SŠ a 175 studentů VŠ, kterým byly administrované metody PWBS, Hope Scale, GQ-6 a PIL. Reliabilita metod byla ověřená pomocí Cronbachova alfa. Získaná data byla zpracována ve statistickém programu Statistica 9 pomocí popisných metod, t-testu, regresní a korelační analýzy.
Název v anglickém jazyce
Relationships betwen hope, gratitude, meaningfulness and well-being in High School students and University students
Popis výsledku anglicky
The study focuses on examining of the moderating role of particular character strengths (hope, gratitude, meaningfulness) in subjective well-being in Czech students. The main aim of the study was to identify the relationships between psychological well-being and hope, gratitude and meaningfulness of life. The other aim was to analyze the correlation rate between hope, gratitude and meaningfulness of life, and also to compare the results of Secondary School students and University students. The Czech version of the PWBS, Hope Scale, GQ-6 and PIL were administred to the sample of 350 respondents. The sample consisted of 175 Secondary school students and 175 University students. Cronbach's alfa was calculated to prove reliability and internal consistencyof the methods. The data were analyzed using descriptive statistics, t-test, regression and correlation analysis. There are differences between Secondary school students and University students in rates of well-being and hope.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů