Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TEACHING IDIOMS AND RIDDLES TO STIMULATE THINKING IN STUDENTS OF LANGUAGES.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A64448" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:64448 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TEACHING IDIOMS AND RIDDLES TO STIMULATE THINKING IN STUDENTS OF LANGUAGES.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author of this paper has tried to implement teaching idioms and riddles in the classes of a foreign language as an inevitable tool to challenge students? thinking skill. How students master academic material does not depend on their ability to memorize but on their skill to think. To initiate learners? thinking skill by finding the meaning of figurative English phrases and riddles was the point of this study. Certain techniques developed by the author were used to help stimulate the analytic skill of the students of intermediate English level. The thinking skill plays a crucial role in bridging the gap between students? ability to comprehend and remember. Students? metaphoric awareness in a foreign language accomplished by means of the thinking skill and not memorizing was the main objective of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    TEACHING IDIOMS AND RIDDLES TO STIMULATE THINKING IN STUDENTS OF LANGUAGES.

  • Popis výsledku anglicky

    The author of this paper has tried to implement teaching idioms and riddles in the classes of a foreign language as an inevitable tool to challenge students? thinking skill. How students master academic material does not depend on their ability to memorize but on their skill to think. To initiate learners? thinking skill by finding the meaning of figurative English phrases and riddles was the point of this study. Certain techniques developed by the author were used to help stimulate the analytic skill of the students of intermediate English level. The thinking skill plays a crucial role in bridging the gap between students? ability to comprehend and remember. Students? metaphoric awareness in a foreign language accomplished by means of the thinking skill and not memorizing was the main objective of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2014 Proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    310-319

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Prague,Czech University of Life Sciences

  • Místo konání akce

    Prague, Czech University of Life Sciences

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku