Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

'CREATIVE SPEAKING' WITHIN THE BIG CLASS WHEN TEACHING FOREIGN LANGUAGE.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51112" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51112 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    'CREATIVE SPEAKING' WITHIN THE BIG CLASS WHEN TEACHING FOREIGN LANGUAGE.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Speaking foreign language is a challenge so much for the students as for the teacher in the class. This paper presents few tested techniques which stimulate students? communicative oral skills when teaching foreign language in the big class (large numberof students). Motivation is one of the most important tools that support creative speaking and interaction among students and it should be the first step how to effectively approach the structure of the lesson. It is within teacher?s ability to open learners? will to speak and interact so learners would be involved in creating process of their own expressions. Playing games, filling the quizzes and asking classmates peculiar questions just to win the word puzzle are just few examples. Introducing riddles or idioms is another way how to enhance sense for culture and foreign language.

  • Název v anglickém jazyce

    'CREATIVE SPEAKING' WITHIN THE BIG CLASS WHEN TEACHING FOREIGN LANGUAGE.

  • Popis výsledku anglicky

    Speaking foreign language is a challenge so much for the students as for the teacher in the class. This paper presents few tested techniques which stimulate students? communicative oral skills when teaching foreign language in the big class (large numberof students). Motivation is one of the most important tools that support creative speaking and interaction among students and it should be the first step how to effectively approach the structure of the lesson. It is within teacher?s ability to open learners? will to speak and interact so learners would be involved in creating process of their own expressions. Playing games, filling the quizzes and asking classmates peculiar questions just to win the word puzzle are just few examples. Introducing riddles or idioms is another way how to enhance sense for culture and foreign language.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 8th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2011

  • ISBN

    978-80-213-2183-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    136-146

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    9. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000300799300016