Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of interactive whiteboards for English foreign language education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73596584" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73596584 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333176470" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333176470</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0007720601690174" target="_blank" >10.5220/0007720601690174</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of interactive whiteboards for English foreign language education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper highlights the usefulness of interactive whiteboards in improving teaching and learning English as a foreign language. For language learning, it is important to develop learners’ communicative competence as language is a vehicle for communication. It is not uncommon that learners who master grammar principles nevertheless fail to speak confidently in real situations. Interaction, which involves input and output, is critical in developing communicative competence in a language. The interactive whiteboard, as implied by the name, can increase interaction between teachers and learners and among learners, as opposed to a plain whiteboard, since the main function of interactive whiteboards is its interactivity. Thus it can be an effective tool for English education. This paper explains from both the theoretical and the practical viewpoint the advantages and techniques involved in the use of interactive whiteboards in teaching English as a foreign language in order to encourage educators and English foreign language teachers to implement interactive whiteboards in teaching so as to improve the outcomes of English education, and it also points out common pitfalls the teachers should avoid.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of interactive whiteboards for English foreign language education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper highlights the usefulness of interactive whiteboards in improving teaching and learning English as a foreign language. For language learning, it is important to develop learners’ communicative competence as language is a vehicle for communication. It is not uncommon that learners who master grammar principles nevertheless fail to speak confidently in real situations. Interaction, which involves input and output, is critical in developing communicative competence in a language. The interactive whiteboard, as implied by the name, can increase interaction between teachers and learners and among learners, as opposed to a plain whiteboard, since the main function of interactive whiteboards is its interactivity. Thus it can be an effective tool for English education. This paper explains from both the theoretical and the practical viewpoint the advantages and techniques involved in the use of interactive whiteboards in teaching English as a foreign language in order to encourage educators and English foreign language teachers to implement interactive whiteboards in teaching so as to improve the outcomes of English education, and it also points out common pitfalls the teachers should avoid.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Conference on Computer Supported Education

  • ISBN

    978-989-758-367-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    169-174

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Heraklion

  • Místo konání akce

    Heraklion

  • Datum konání akce

    2. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku