Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Digital Educational Games for English Foreign Language Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589714" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333169600" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333169600</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.0060" target="_blank" >10.21125/edulearn.2018.0060</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Digital Educational Games for English Foreign Language Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    English language has become an international language. The importance of English cannot be overemphasized. Nowadays, teachers and parents have attached much importance to students’ learning of English. However, the outcomes of English teaching are not only affected by teachers’ English language competence but also, to a considerable extent, by the didactic approach, that a teacher adopts, students’ motivation to learn, and the learning method they use. This paper discusses the potentials of using digital educational games for English foreign language learning. Qualitative methodology is adopted in this study–mainly through description of the features, function and characteristics of digital educational games and previous findings published in Web of Science and SCOPUS databases about the effect of using digital educational games in learning English as a foreign language. The paper suggests that digital educational games, if used appropriately, can improve the effectiveness of English foreign language learning. Teachers and parents are responsible for the selection of suitable digital educational games for students. It is also pointed out that digital educational games are one of the tools for English foreign language learning and they can be used as a supplement for classroom teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Digital Educational Games for English Foreign Language Learning

  • Popis výsledku anglicky

    English language has become an international language. The importance of English cannot be overemphasized. Nowadays, teachers and parents have attached much importance to students’ learning of English. However, the outcomes of English teaching are not only affected by teachers’ English language competence but also, to a considerable extent, by the didactic approach, that a teacher adopts, students’ motivation to learn, and the learning method they use. This paper discusses the potentials of using digital educational games for English foreign language learning. Qualitative methodology is adopted in this study–mainly through description of the features, function and characteristics of digital educational games and previous findings published in Web of Science and SCOPUS databases about the effect of using digital educational games in learning English as a foreign language. The paper suggests that digital educational games, if used appropriately, can improve the effectiveness of English foreign language learning. Teachers and parents are responsible for the selection of suitable digital educational games for students. It is also pointed out that digital educational games are one of the tools for English foreign language learning and they can be used as a supplement for classroom teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN18 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-02709-5

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    144-148

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma, Spain

  • Datum konání akce

    2. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku