Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMPARATIVE ANALYSIS OF QUANTITATIVE INDICATORS OF NORMAL AND KNOWLEDGE TEXTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A64860" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:64860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COMPARATIVE ANALYSIS OF QUANTITATIVE INDICATORS OF NORMAL AND KNOWLEDGE TEXTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Content analysis, measuring the information density of texts as well as determination of other various indicators and parameters of texts are the standard techniques applied as a part of text mining, textbook analysis and several other issues. However, all indicators and parameters are designed for the level of information, not knowledge. Our aim is to design an original one for knowledge. Before that, we have to determine, which ones could be used as the base of new indicators, because they are directly connected to explicit knowledge codified in the text. The objective of this paper is to make a comparative analysis of quantitative indicators of two types of text documents. The first one is a standard piece of a text document (normal text), the otherone is the document created by the use of the particular representation of knowledge: knowledge unit. Even though no representative sample of the documents is used, the comparative analysis confirms most assumptions of significantly diff

  • Název v anglickém jazyce

    COMPARATIVE ANALYSIS OF QUANTITATIVE INDICATORS OF NORMAL AND KNOWLEDGE TEXTS

  • Popis výsledku anglicky

    Content analysis, measuring the information density of texts as well as determination of other various indicators and parameters of texts are the standard techniques applied as a part of text mining, textbook analysis and several other issues. However, all indicators and parameters are designed for the level of information, not knowledge. Our aim is to design an original one for knowledge. Before that, we have to determine, which ones could be used as the base of new indicators, because they are directly connected to explicit knowledge codified in the text. The objective of this paper is to make a comparative analysis of quantitative indicators of two types of text documents. The first one is a standard piece of a text document (normal text), the otherone is the document created by the use of the particular representation of knowledge: knowledge unit. Even though no representative sample of the documents is used, the comparative analysis confirms most assumptions of significantly diff

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics

  • ISBN

    978-80-7478-497-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    621-631

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Štúrovo, Slovakia

  • Datum konání akce

    5. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku