Přínosy konceptu elementární znalosti pro individuální učení: pilotní průzkum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F07%3A21932" target="_blank" >RIV/60460709:41110/07:21932 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
BENEFITS OF ELEMENTARY KNOWLEDGE CONCEPT FOR INDIVIDUAL LEARNING: A PILOT SURVEY
Popis výsledku v původním jazyce
Elementary knowledge concept and its object-oriented representation are possible to use as a tool for educational text analysis. They should be written in so called ?knowledge form?; it means they should content knowledge, not pure information only. Thus, some requirements to text in ?knowledge form? as well as experiments for efficiency of their application in educational process measurement have been formulated in previous works. The article describes the methodology of experiment, in which the standard and ?knowledge? form of text were compared from the point of view basic educational process criteria.
Název v anglickém jazyce
BENEFITS OF ELEMENTARY KNOWLEDGE CONCEPT FOR INDIVIDUAL LEARNING: A PILOT SURVEY
Popis výsledku anglicky
Elementary knowledge concept and its object-oriented representation are possible to use as a tool for educational text analysis. They should be written in so called ?knowledge form?; it means they should content knowledge, not pure information only. Thus, some requirements to text in ?knowledge form? as well as experiments for efficiency of their application in educational process measurement have been formulated in previous works. The article describes the methodology of experiment, in which the standard and ?knowledge? form of text were compared from the point of view basic educational process criteria.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Papers, ERIE 2007
ISBN
978-80-213-1649-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
87-93
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences in Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
30. 5. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—