Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Methodology of creating the knowledge text

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A61441" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:61441 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Methodology of creating the knowledge text

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational texts are one of the most common ways to transfer knowledge not only in education but also in everyday life. To be the transfer of knowledge efficient, the text should contain knowledge, ideally in its pure and accessible form. Even if thereis no generally accepted definition of knowledge, some kinds of knowledge representation known in Knowledge Engineering can be used for this purpose. The objective of this paper is to propose a clear methodology to create texts, which represent knowledgeexplicitly. For this purpose we analyze individual aspects and characteristics distinguishing different styles of general texts. Then we use the representation of knowledge, which is suitable for expressing in a natural language - knowledge unit - and show, how analyze sentences and paragraphs to acquire knowledge units from the text. The next step is a synthesis. We use the analytical form of the knowledge units to create new sentences in the style of the knowledge text. Finally, we de

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of creating the knowledge text

  • Popis výsledku anglicky

    Educational texts are one of the most common ways to transfer knowledge not only in education but also in everyday life. To be the transfer of knowledge efficient, the text should contain knowledge, ideally in its pure and accessible form. Even if thereis no generally accepted definition of knowledge, some kinds of knowledge representation known in Knowledge Engineering can be used for this purpose. The objective of this paper is to propose a clear methodology to create texts, which represent knowledgeexplicitly. For this purpose we analyze individual aspects and characteristics distinguishing different styles of general texts. Then we use the representation of knowledge, which is suitable for expressing in a natural language - knowledge unit - and show, how analyze sentences and paragraphs to acquire knowledge units from the text. The next step is a synthesis. We use the analytical form of the knowledge units to create new sentences in the style of the knowledge text. Finally, we de

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2013

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    197-203

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management, Department of Systems Emgineering

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku