Methodology of creating the knowledge text
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A61441" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:61441 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methodology of creating the knowledge text
Popis výsledku v původním jazyce
Educational texts are one of the most common ways to transfer knowledge not only in education but also in everyday life. To be the transfer of knowledge efficient, the text should contain knowledge, ideally in its pure and accessible form. Even if thereis no generally accepted definition of knowledge, some kinds of knowledge representation known in Knowledge Engineering can be used for this purpose. The objective of this paper is to propose a clear methodology to create texts, which represent knowledgeexplicitly. For this purpose we analyze individual aspects and characteristics distinguishing different styles of general texts. Then we use the representation of knowledge, which is suitable for expressing in a natural language - knowledge unit - and show, how analyze sentences and paragraphs to acquire knowledge units from the text. The next step is a synthesis. We use the analytical form of the knowledge units to create new sentences in the style of the knowledge text. Finally, we de
Název v anglickém jazyce
Methodology of creating the knowledge text
Popis výsledku anglicky
Educational texts are one of the most common ways to transfer knowledge not only in education but also in everyday life. To be the transfer of knowledge efficient, the text should contain knowledge, ideally in its pure and accessible form. Even if thereis no generally accepted definition of knowledge, some kinds of knowledge representation known in Knowledge Engineering can be used for this purpose. The objective of this paper is to propose a clear methodology to create texts, which represent knowledgeexplicitly. For this purpose we analyze individual aspects and characteristics distinguishing different styles of general texts. Then we use the representation of knowledge, which is suitable for expressing in a natural language - knowledge unit - and show, how analyze sentences and paragraphs to acquire knowledge units from the text. The next step is a synthesis. We use the analytical form of the knowledge units to create new sentences in the style of the knowledge text. Finally, we de
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2013
ISBN
978-80-213-2378-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
197-203
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management, Department of Systems Emgineering
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
6. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—