Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Time efficiency of knowledge codification for vocational education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F13%3A61440" target="_blank" >RIV/60460709:41210/13:61440 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41110/13:61440

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Time efficiency of knowledge codification for vocational education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recently, the emphasis is to promote education and knowledge transfer in agriculture. This education should be effective. It is necessary that the financial resources expended on the education and transfer of knowledge are an investment and not a cost. This paper focuses on measuring the time-consuming codification of knowledge in the field of composting. Codification is performed using three representations of knowledge - production rules, semantic networks and knowledge units. The aim is to determinewhich representation is the most effective in terms of codification and its time-consumption. In the future this most effective representation will be used for creating educational texts that is useful for farmers and generally could be useful for otherprofessions too. The educational texts may be the basis for a future knowledge system focused on the problem domain in agriculture in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Time efficiency of knowledge codification for vocational education

  • Popis výsledku anglicky

    Recently, the emphasis is to promote education and knowledge transfer in agriculture. This education should be effective. It is necessary that the financial resources expended on the education and transfer of knowledge are an investment and not a cost. This paper focuses on measuring the time-consuming codification of knowledge in the field of composting. Codification is performed using three representations of knowledge - production rules, semantic networks and knowledge units. The aim is to determinewhich representation is the most effective in terms of codification and its time-consumption. In the future this most effective representation will be used for creating educational texts that is useful for farmers and generally could be useful for otherprofessions too. The educational texts may be the basis for a future knowledge system focused on the problem domain in agriculture in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2013

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    534-541

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management, Department of Systems Emgineering

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku