The Influence of Selected Factors on Learning Outcomes within Transferring Knowledge through Texts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A81130" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:81130 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Influence of Selected Factors on Learning Outcomes within Transferring Knowledge through Texts
Popis výsledku v původním jazyce
The paper aims at the evaluation of effectiveness in providing knowledge to readers by the educational texts of two different styles. The first style, so called knowledge-structured text, is based on the language form of knowledge unit as an explicit representation of the procedural knowledge. The other style is a common-structured text written in a natural language with no purposeful structuring. In this research, we focus on comparing the learning outcomes between two groups of university students working with differently-structured educational texts. By our results, the students who worked with the knowledge-structured texts reached significantly better results than the others, who worked with the common ones.
Název v anglickém jazyce
The Influence of Selected Factors on Learning Outcomes within Transferring Knowledge through Texts
Popis výsledku anglicky
The paper aims at the evaluation of effectiveness in providing knowledge to readers by the educational texts of two different styles. The first style, so called knowledge-structured text, is based on the language form of knowledge unit as an explicit representation of the procedural knowledge. The other style is a common-structured text written in a natural language with no purposeful structuring. In this research, we focus on comparing the learning outcomes between two groups of university students working with differently-structured educational texts. By our results, the students who worked with the knowledge-structured texts reached significantly better results than the others, who worked with the common ones.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50803 - Information science (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_027%2F0008366" target="_blank" >EF16_027/0008366: Podpora rozvoje mezinárodních mobilit výzkumných pracovníků ČZU v Praze</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 16th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2019
ISBN
978-80-213-2878-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
83-89
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—