Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of Selected Factors on Learning Outcomes within Transferring Knowledge through Texts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A81130" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:81130 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Selected Factors on Learning Outcomes within Transferring Knowledge through Texts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims at the evaluation of effectiveness in providing knowledge to readers by the educational texts of two different styles. The first style, so called knowledge-structured text, is based on the language form of knowledge unit as an explicit representation of the procedural knowledge. The other style is a common-structured text written in a natural language with no purposeful structuring. In this research, we focus on comparing the learning outcomes between two groups of university students working with differently-structured educational texts. By our results, the students who worked with the knowledge-structured texts reached significantly better results than the others, who worked with the common ones.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Selected Factors on Learning Outcomes within Transferring Knowledge through Texts

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims at the evaluation of effectiveness in providing knowledge to readers by the educational texts of two different styles. The first style, so called knowledge-structured text, is based on the language form of knowledge unit as an explicit representation of the procedural knowledge. The other style is a common-structured text written in a natural language with no purposeful structuring. In this research, we focus on comparing the learning outcomes between two groups of university students working with differently-structured educational texts. By our results, the students who worked with the knowledge-structured texts reached significantly better results than the others, who worked with the common ones.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_027%2F0008366" target="_blank" >EF16_027/0008366: Podpora rozvoje mezinárodních mobilit výzkumných pracovníků ČZU v Praze</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2019

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    83-89

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku