Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Retrieving Knowledge from Texts: Design of an Experiment with Human Users

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A76163" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:76163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Retrieving Knowledge from Texts: Design of an Experiment with Human Users

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Within the learning process, educational texts play an important role in transferring the procedural explicit knowledge from the experts or teachers to the students. As more studies carried out in past evidenced, the style of the educational texts is one of the significant parameters directly influencing the efficiency of the knowledge transfer. On the other hand, the way of perception connected with the processing the written text could be tightly connected with the personality of a particular reader (student). Thus the paper aims at designing an experiment mapping the differences in processing the texts written in different styles by human users. We suggest the research procedure, indicators and other parameters of the experiment to investigate, whether the students process the texts written in a different style by a different way. If so, another argument for spending resources to write the textbooks in a special style could be propounded to enhance the efficiency of the learning process.

  • Název v anglickém jazyce

    Retrieving Knowledge from Texts: Design of an Experiment with Human Users

  • Popis výsledku anglicky

    Within the learning process, educational texts play an important role in transferring the procedural explicit knowledge from the experts or teachers to the students. As more studies carried out in past evidenced, the style of the educational texts is one of the significant parameters directly influencing the efficiency of the knowledge transfer. On the other hand, the way of perception connected with the processing the written text could be tightly connected with the personality of a particular reader (student). Thus the paper aims at designing an experiment mapping the differences in processing the texts written in different styles by human users. We suggest the research procedure, indicators and other parameters of the experiment to investigate, whether the students process the texts written in a different style by a different way. If so, another argument for spending resources to write the textbooks in a special style could be propounded to enhance the efficiency of the learning process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education 2017 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    270-278

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600034