Learning styles in foreign language instruction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10071448" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10071448 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2011.6059656" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2011.6059656</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2011.6059656" target="_blank" >10.1109/ICL.2011.6059656</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning styles in foreign language instruction
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the teaching and learning process based on the detected student´s learning style. The teaching process is built on the needs analysis questionnaire which defines students´ individual learning style and summarizes their experience inprevious foreign language learning. These results are consequently reflected in the teaching methods and approaches to each student. The paper presents results of students´ opinions reflected in proposals of methods and activities which support the efficiency of the teaching process and students´ motivation towards learning, and provides other, ICT-supported means towards improving students´ knowledge.
Název v anglickém jazyce
Learning styles in foreign language instruction
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the teaching and learning process based on the detected student´s learning style. The teaching process is built on the needs analysis questionnaire which defines students´ individual learning style and summarizes their experience inprevious foreign language learning. These results are consequently reflected in the teaching methods and approaches to each student. The paper presents results of students´ opinions reflected in proposals of methods and activities which support the efficiency of the teaching process and students´ motivation towards learning, and provides other, ICT-supported means towards improving students´ knowledge.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interactive collaborative learning (ICL), 2011 : 14th international conference
ISBN
978-1-4577-1747-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
595-601
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Piešťany
Datum konání akce
21. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—