Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On individually adapted ICT applications in computer-supported university instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000124" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000124 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/12:50000124

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On individually adapted ICT applications in computer-supported university instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the research results reached within the project dealing with the teaching and learning process reflecting individual learning styles. In the first phase the respondents´ ways of processing information were detected by the Johnston?s Learning Combination Inventory. Then, resulting from the learning style theory and the concept Bloom?s digital taxonomy and collaboration, the IT application was designed generating appropriate types of study materials, assignments, testing methods and related activities towards tailoring the learning to student?s needs. Finally, this process applying both the computer-assisted and computer-managed approach to instruction was piloted and the collected results are provided in the form of didactic recommendations. These are structured according to types of information processors and analyzed from the learner?s and teacher?s point of view. The recommended learner?s approach focuses on both appreciated and frustrating activities, while teache

  • Název v anglickém jazyce

    On individually adapted ICT applications in computer-supported university instruction

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the research results reached within the project dealing with the teaching and learning process reflecting individual learning styles. In the first phase the respondents´ ways of processing information were detected by the Johnston?s Learning Combination Inventory. Then, resulting from the learning style theory and the concept Bloom?s digital taxonomy and collaboration, the IT application was designed generating appropriate types of study materials, assignments, testing methods and related activities towards tailoring the learning to student?s needs. Finally, this process applying both the computer-assisted and computer-managed approach to instruction was piloted and the collected results are provided in the form of didactic recommendations. These are structured according to types of information processors and analyzed from the learner?s and teacher?s point of view. The recommended learner?s approach focuses on both appreciated and frustrating activities, while teache

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2012 : 9th international scientific conference on distance learning in applied informatics

  • ISBN

    978-80-558-0092-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    301-310

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Štúrovo

  • Datum konání akce

    2. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000312968600031