On individually adapted ICT applications in computer-supported university instruction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000124" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000124 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/12:50000124
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On individually adapted ICT applications in computer-supported university instruction
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the research results reached within the project dealing with the teaching and learning process reflecting individual learning styles. In the first phase the respondents´ ways of processing information were detected by the Johnston?s Learning Combination Inventory. Then, resulting from the learning style theory and the concept Bloom?s digital taxonomy and collaboration, the IT application was designed generating appropriate types of study materials, assignments, testing methods and related activities towards tailoring the learning to student?s needs. Finally, this process applying both the computer-assisted and computer-managed approach to instruction was piloted and the collected results are provided in the form of didactic recommendations. These are structured according to types of information processors and analyzed from the learner?s and teacher?s point of view. The recommended learner?s approach focuses on both appreciated and frustrating activities, while teache
Název v anglickém jazyce
On individually adapted ICT applications in computer-supported university instruction
Popis výsledku anglicky
The paper presents the research results reached within the project dealing with the teaching and learning process reflecting individual learning styles. In the first phase the respondents´ ways of processing information were detected by the Johnston?s Learning Combination Inventory. Then, resulting from the learning style theory and the concept Bloom?s digital taxonomy and collaboration, the IT application was designed generating appropriate types of study materials, assignments, testing methods and related activities towards tailoring the learning to student?s needs. Finally, this process applying both the computer-assisted and computer-managed approach to instruction was piloted and the collected results are provided in the form of didactic recommendations. These are structured according to types of information processors and analyzed from the learner?s and teacher?s point of view. The recommended learner?s approach focuses on both appreciated and frustrating activities, while teache
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIVAI 2012 : 9th international scientific conference on distance learning in applied informatics
ISBN
978-80-558-0092-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
301-310
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Štúrovo
Datum konání akce
2. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000312968600031