Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quantitative Differences among Normal and Knowledge Texts on Agriculture Waste Processing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A65603" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:65603 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quantitative Differences among Normal and Knowledge Texts on Agriculture Waste Processing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this work is to identify the differences among educational texts written in two styles: normal educational text and their knowledge form. The research sample consists of 60 documents ? educational texts on agriculture waste processing ?converted by the authors into the knowledge form. Over the set of indicators used for evaluating the educational texts, we formulated working and operational hypotheses and validated them using the paired sample t-test. The results show that the complextext difficulty rate of knowledge texts is significantly (a = 0.05) lower than of the normal texts. They present the same amount of information logically divided into more simple sentences merged to complex sentences. Based on the difference in frequencies of selected identifiers we are able to distinguish the literary styles. The further research aims at an automatic recognition of the text styles and measuring the amount of knowledge inside the text.

  • Název v anglickém jazyce

    Quantitative Differences among Normal and Knowledge Texts on Agriculture Waste Processing

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this work is to identify the differences among educational texts written in two styles: normal educational text and their knowledge form. The research sample consists of 60 documents ? educational texts on agriculture waste processing ?converted by the authors into the knowledge form. Over the set of indicators used for evaluating the educational texts, we formulated working and operational hypotheses and validated them using the paired sample t-test. The results show that the complextext difficulty rate of knowledge texts is significantly (a = 0.05) lower than of the normal texts. They present the same amount of information logically divided into more simple sentences merged to complex sentences. Based on the difference in frequencies of selected identifiers we are able to distinguish the literary styles. The further research aims at an automatic recognition of the text styles and measuring the amount of knowledge inside the text.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics

  • ISSN

    1804-1930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    59-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus