Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Users’ Characteristics for Analyzing the Educational Texts with and Eye-Tracking Technology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A78164" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:78164 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Users’ Characteristics for Analyzing the Educational Texts with and Eye-Tracking Technology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to disclose how to use eye tracking technology in educational process and learning proces, mainly in comparison of text styles, which are used in those processes. There are two types of text styles, knowledge text and common text. We investigated what eye movement measures have been used for the investigation and how was employed the eye tracking approach. This experiment was realized in a laboratory HUBRU (Human Behavior Research Unit) at Czech University of Life Sciences Prague (CULS). In this laboratory were used two computers with integrated Tobii Pro Eye trackers X2 60. In the experiment were involved 33 university students from CULS. They were from bachelor and master degrees study programs. The educational texts and their styles are described, and eye tracking measures Total Fixation Duration to analyze data, which came from tracking eye movements of students. Based on the results we discovered that there is no difference in the measure of Total Fixation Duration between the

  • Název v anglickém jazyce

    Users’ Characteristics for Analyzing the Educational Texts with and Eye-Tracking Technology

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to disclose how to use eye tracking technology in educational process and learning proces, mainly in comparison of text styles, which are used in those processes. There are two types of text styles, knowledge text and common text. We investigated what eye movement measures have been used for the investigation and how was employed the eye tracking approach. This experiment was realized in a laboratory HUBRU (Human Behavior Research Unit) at Czech University of Life Sciences Prague (CULS). In this laboratory were used two computers with integrated Tobii Pro Eye trackers X2 60. In the experiment were involved 33 university students from CULS. They were from bachelor and master degrees study programs. The educational texts and their styles are described, and eye tracking measures Total Fixation Duration to analyze data, which came from tracking eye movements of students. Based on the results we discovered that there is no difference in the measure of Total Fixation Duration between the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2018 12th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics

  • ISBN

    978-80-7598-059-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    2464-7489

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    129-137

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer ČR, a. s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Štúrovo, Slovakia

  • Datum konání akce

    2. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku