Nové možnosti výzkumu nadaných studentů prostřednictvím technologie Eye Tracking (zaměřeno na přírodovědně nadané žáky)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BFB" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BFB - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nové možnosti výzkumu nadaných studentů prostřednictvím technologie Eye Tracking (zaměřeno na přírodovědně nadané žáky)
Popis výsledku v původním jazyce
Podstatou technologie Eye Tracking je sledování pohybů lidského oka, jejich záznam a následná analýza získaných dat. Lidské oko zachytí po dobu prohlížení obrazu přibližně 3-4 diskrétních vjemů za sekundu, ze kterých si poté mozek skládá výsledný obraz.V pilotním výzkumu nadaných s využitím této technologie autorka zjišťovala, jak lze Eye Tracking využít pro monitorování práce s textem a obrazem u přírodovědně nadaných středoškoláků. Podstatné bylo, jak studenti postupovali při sledování textu a obrazu, který jim byl na monitoru předkládán a jak byli následně schopni řešit související zadané úkoly.
Název v anglickém jazyce
New Opportunities for Research of Gifted Students Using the Eye Tracking Technology (Focused on Students Gifted in Science)
Popis výsledku anglicky
The essence of the Eye Tracking technology is tracking the movements of human eye, recording of eye movements and subsequent analysis of the obtained data. Human eye captures about 3-4 discrete perceptions per second and the brain composes the resultingimage from these perceptions. In the pilot research of gifted students the author investigated how the Eye Tracking technology can be used to monitor the work of grammar school students gifted in science with text and images. The important aim was how students acted during the monitoring of text and image, which they were presented on the monitor and how they were subsequently able to solve the related assignments.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of XXXII International Colloqium on the Management of Educational Process
ISBN
978-80-7231-957-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
201-210
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
22. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—