Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tacit Knowledge of Trainee Teachers in Unexpected Educational Situations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074224" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00074224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tacit Knowledge of Trainee Teachers in Unexpected Educational Situations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this study I address the formation of trainee teachers? tacit knowledge, i.e. students of the Faculty of Education. The goal of the paper is to ascertain the influence of unexpected situations on the formation of trainee teachers? tacit knowledge during their teaching practice. This knowledge and experience is shared through narrative. As a field text I use reflective journals, which the students keep throughout the term, and especially interviews with the students before and after the lesson they taught. The research sample includes 7 first-year students of a Master?s degree study programme at the Faculty of Education, Masaryk University (Brno, Czech Republic). Based on an analysis of the texts, it appears that the key role is in the formation process of tacit knowledge is played by unexpected situations, emotional involvement and previous personal experience which forms the basis for the student?s subjective concept of the educational process.

  • Název v anglickém jazyce

    Tacit Knowledge of Trainee Teachers in Unexpected Educational Situations

  • Popis výsledku anglicky

    In this study I address the formation of trainee teachers? tacit knowledge, i.e. students of the Faculty of Education. The goal of the paper is to ascertain the influence of unexpected situations on the formation of trainee teachers? tacit knowledge during their teaching practice. This knowledge and experience is shared through narrative. As a field text I use reflective journals, which the students keep throughout the term, and especially interviews with the students before and after the lesson they taught. The research sample includes 7 first-year students of a Master?s degree study programme at the Faculty of Education, Masaryk University (Brno, Czech Republic). Based on an analysis of the texts, it appears that the key role is in the formation process of tacit knowledge is played by unexpected situations, emotional involvement and previous personal experience which forms the basis for the student?s subjective concept of the educational process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20049S" target="_blank" >GA13-20049S: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Education Research, Vol. 61

  • ISBN

    9781612750682

  • ISSN

    2160-1070

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    264-271

  • Název nakladatele

    IERI

  • Místo vydání

    Newark

  • Místo konání akce

    Shenzhen

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000345380100046