Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Competition among Companies in the Fast Food Market in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A65900" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:65900 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Competition among Companies in the Fast Food Market in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to express the nature and the extent of changes in the consumer preferences in the context of the oligopolistic multinational chains of fast food restaurants. The methodology of the paper is based on the analysis of growing marketshares of fast food restaurants in the Czech Republic using the performance indicators of companies. Among the largest fast food restaurants in the Czech Republic are McDonald?s, KFC, Subway and the new fast food chain Parky?s. McDonald?s market share in terms of output is currently 46% of the fast food market. The paper therefore analyzes the last part of the agri-food vertical with clear consequence on the demand for agricultural commodities and for food as a whole. This study is supported by the Internal Grant Agency of Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences Prague (Projects No. 20141025 ? The growing share of fast food restaurants in consumer demand).

  • Název v anglickém jazyce

    Competition among Companies in the Fast Food Market in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to express the nature and the extent of changes in the consumer preferences in the context of the oligopolistic multinational chains of fast food restaurants. The methodology of the paper is based on the analysis of growing marketshares of fast food restaurants in the Czech Republic using the performance indicators of companies. Among the largest fast food restaurants in the Czech Republic are McDonald?s, KFC, Subway and the new fast food chain Parky?s. McDonald?s market share in terms of output is currently 46% of the fast food market. The paper therefore analyzes the last part of the agri-food vertical with clear consequence on the demand for agricultural commodities and for food as a whole. This study is supported by the Internal Grant Agency of Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences Prague (Projects No. 20141025 ? The growing share of fast food restaurants in consumer demand).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics

  • ISSN

    1804-1930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    161-174

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus