Maloobchod s bezlepkovými potravinami v České a Slovenské republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66202" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66202 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Maloobchod s bezlepkovými potravinami v České a Slovenské republice
Popis výsledku v původním jazyce
Podstatná část publikace vychází z průzkumu nabídky bezlepkových potravin v České republice a ve Slovenské republice, jehož dvě fáze proběhly v průběhu roku 2012 a v 1. pololetí roku 2013. Hlavním cílem tohoto průzkumu bylo zmapovat a vyhodnotit nabídkua dostupnost potravin na trhu České republiky a Slovenské republiky pro výše uvedenou zvláštní výživu ve vybraných maloobchodních provozních jednotkách v obou zkoumaných zemích. Řešení vytčených oblastí výzkumu bylo postaveno na zjištění, že zainteresované firmy a společnosti, které vstupují do logistického řetězce při výrobě, dovozu, distribuci i prodeji potravin pro bezlepkovou dietu, se obávají ekonomických neúspěchů při prodeji těchto produktů. Dá se těžko odhadnout, kolik přijde zákazníků a kolik bezlepkových potravin dokážou prodat. Ekonomická stránka obchodu stále převažuje nad celospolečenským posláním, jímž je správně uspokojit i spotřebitele vyžadující produkty pro zvláštní výživu - bezlepkovou dietu. To je však nutné prodisku
Název v anglickém jazyce
Retail sale of gluten-free foods in the Czech and Slovak Republics
Popis výsledku anglicky
The substantial part of the publication is based on the research of gluten-free food in the Czech and Slovak Republics the two phases of which were implemented during 2012 and first half of 2013 with the aim to map and evaluate the availability of gluten-free food in selected operating units of the retail trade within the Czech and Slovak Republics. The solution offered using the results of the research is based on the fact that the companies entering the logistic chain during production, distribution and sale of gluten-free food are afraid the sale of gluten-free food will mean economic failure for them. It is hard to estimate how many customers will come and how much they will buy. The economic perspective thus outweighs the social mission ? to meetthe needs of the customers requiring special nutrition products ? gluten-free products. In order to deal with the situation properly, all stakeholders engaged in the production and sale of gluten-free products have to join in discussing t
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Maloobchod s bezlepkovými potravinami v České a Slovenské republice
ISBN
978-80-87994-11-5
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
1-25
Počet stran knihy
61
Název nakladatele
Powerprint, Praha
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—